„Jocurile Foamei” + „Lux” + „Starters” = „Anomalii” de Sadie Turner și Colette Freedman

Titlu: Anomalii
Autori: Sadie Turner și Colette Freedman
Editură: Herg Benet
Cartea poate fi comandată la reducere de aici sau de aici.
Îi mulțumesc editurii pentru exemplar! Hugs!


Nu am mai citit de mult timp o carte care chiar să mă impresioneze, iar Editura Herg Benet a reușit din nou să mă surprindă cu un roman incredibil, un roman care nu credeam că îmi va plăcea atât de mult. Eu când m-am apucat de această carte, nu știam absolut nimic despre ea. Titlul mi s-a părut unic, coperta la fel, așa că mi-am spus „why not?” și i-am dat o șansă. Cum am început să citesc prima pagină, nu m-am mai putut opri.

În viitor, nu mai există boală. Nu mai există război. Nu mai există nemulțumire. Toți cetățenii sunt membri supuși ai Guvernării Globale. Însă o singură vară este pe cale să schimbe totul. Keeva Tee tocmai a împlinit cincisprezece ani. Este pe punctul de a pleca în multașteptata excursie la Tabăra Monarch, pentru a primi imprimarea celui care i-a fost desemnat partener de viață. Dar în clipele fericite și lipsite de griji petrecute în Comunitatea Oceanică a auzit și zvonurile de temut despre “anomalii” – cetățeni care nu pot fi imprimați. Iar când Keeva ajunge la Tabăra Monarch, cel mai întunecat coșmar al ei devine realitate – este și ea o anomalie. Din acel moment, începe să se îndoiască de toate convingerile din trecut. Dacă libertatea și individualitatea au fost sacrificate de dragul siguranței? Găsind un avertisment scrijelit sub patul din tabără, Keeva începe să înțeleagă: revolta va fi pedepsită, dezacordul nu este o opțiune, iar răzvrătiții vor fi anihilați.

... și despre băiatul cu ochi albaștri care odată m-a făcut să mă simt în siguranță.

De ceva timp am realizat că din fiecare carte înveți câte ceva. Din această carte am înțeles că... nimic nu e ceea ce pare a fi. Oricât de mult am crede noi că știm ce se petrece, mereu se va ascunde ceva la care nici nu ne gândim. Chiar dacă avem impresia că le cunoaștem pe toate în totalitate, trebuie să înțelegem că există detalii despre care nu avem idee. Bine, una e când o prietenă ți-a pupat gagicu', și alta e când afli că ai trimis undeva să fii spălat pe creier. Aceasta a fost situația Keevei - la un moment dat, totul s-a prăbușit în jurul ei și realizează că a trăit într-o minciună continuă.

E prima zi din restul vieților noastre.

O altă lecție pe care am învățat-o a fost aceea că perfecțiunea nu face altceva decât rău. Nemulțumirea, foametea, setea, războaiele, certurile și restul lucrurilor de care noi am vrea să ne scăpăm oricând nu există în lumea creată de cele două autoare. Printr-o poveste vibrantă, ele ne arată că perfecțiunea întruchipată în roman aduce doar rutină și spălare pe creier. Spontaneitate? Nu există așa ceva între membri supuși Guvernării Globale pentru că totul se supune legilor ordinii mondiale.

Totul e să creezi problema, în așa fel încât tu să fii singurul care are soluția.

Perfecțiunea nu poate fi atinsă tocmai pentru că, dacă toți locuitorii planetei ar gândi la fel, frumusețea vieții ar pieri, iar acest lucru duce la haos. În fiecare dintre noi există dorința de afirmare, de distracție... nevoia de a simți că trăiești. Ei bine, sigurii membri supuși Guvernării Globale care conștientizează că simt aceste lucruri sunt Anomaliile.

... trebuie să îmi dau jos vălul de la ochi și să fiu din nou eu.

Pe tot parcursul lecturii, am fost efectiv cu gura căscată, uimită de tot ce se întâmplă. Acțiunea super dinamică și complexă mi-au conferit o energie incredibilă. Acest roman îmbină atât elemente de SF, cât și câteva drame adolescentine, astfel încât personajele să fie verosimile și cititorii să se regăsească în carte. Lucrurilea astea au contribuit foarte mult la calificativul final - 5 stele din 5.

O lume fără războaie, teoretic, îmi sună bine. Dar o lume fără conflicte? Mă sperie de moarte.

Am ajuns la concluzia că, aparent, sunt o fană a SF-urilor și nu am citit foarte multe cărți din acest gen. Dacă îți dorești o carte care să te introducă în lumea SF-urilor sau dacă ești un împătimit al genului, cartea este cu siguranță pentru tine.


Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)