Recenzie - „Am să te iubesc până la sfârșitul lumii” de Marius Tucă

Titlu: Am să te iubesc până la sfârșitul lumii
Autor: Marius Tucă
Categorie: Literatură română
Dacă preferați varianta audio, o găsiți aici.
Cartea este disponibilă la reducere aici!
Le mulțumesc celor de la Libris pentru exemplar! Hugs!
Sursa fotografiei: ramonna.elena


Eu nu am citit foarte multe cărți de poezii, dar și când citesc rămân profund impresionantă. Cred că Am să te iubesc până la sfârșitul lumii este cu siguranță cel mai bun volum de poezii pe care l-am citit vreodată. Este pur și simplu artă, atât la interior, cât și la exterior.


Recunosc că ce m-a atras la carte în primul rând a fost titlul. Dacă doar titlul e atât de original, m-am gândit că nici conținutul nu poate fi altfel. Și bineînțeles că nu m-a dezamăgit. În al doilea rând, coperta mi-a plăcut maxim. Simplitatea ei pur și simplu m-a atras. Când am început să o și citesc, am rămas uimită de modul în care poetul a reușit să combine cuvintele atât de... perfect. Alt cuvând nu găsesc.

Scriu în mine
Și apoi trec pe hârtie
Pe curat,
Scriu pe cord înalt.

Ei bine, dacă am fost impresionată de copertă (și de ce scrie pe ea), venise momentul să mă las impresionată de interior. Pe cât de simplu, pe atât de minunat. Nu era același stil plictisitor de care s-a săturat toată lumea: același font, aceeași mărime. Aici, titlurile fiecărei poezii este scris într-un mod unic, dar, dacă sunteți curioși, vă sugerez să comandați cartea. *wink*

Tu ai tăcut cel mai frumos din lume
Și mai taci și astăzi în mine.

Acum ar trebui să vă spun mai multe de conținutul în sine, dar chiar nu am cuvinte. Marius Tucă folosește cel mai pur limbaj al iubirii. Iubesc fiecare poezie din carte și știam de când am citit primul cuvânt că îmi va plăcea extrem de mult, dar fără doar și poate mi-a întrecut așteptările.

M-aș fi închis cu tine într-o clepsidră,
Să fim două fire de nisip,
Dar mi-a fost teamă că timpul s-ar fi oprit în loc
Și nu ne-am mai fi întâlnit niciodată.

Un alt lucru original al cărții este structura. Începe și se termină cu introducere, curpins și încheiere. Da, are 2 de fiecare. Fiecare plasate la început și la sfârșit. Dacă nu ați înțeles ce am încercat să vă spun, eu zic să comandați cartea și sigur nu veți fi dezamăgiți. 

Niciodată să nu spui o dată
Când niciodată eu n-am s-o am.

În încheiere, vreau să îi mulțumesc lui Marius Tucă pentru... pentru faptul să scrie. Dacă simți nevoia de o confirmare a iubirii, acest volum de poezii este perfect pentru tine.

Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)