Listă de lecturi pentru vară

Acum, că a venit vara, eu sunt mai pretențioasă când vine vorba de cărți (de parcă nu așa sunt de obicei, mă rog). Nu mai am chef de romane serioase, de ceva idei mărețe care să me dea pe spate. Până la urmă, eu vara fac absolut tot ce îmi trece prin cap - de la party-uri spontane, la plecări prin alte orașe. Cu siguranță că, după un party unde mi-am făcut de cap, nu am nicio tragere de inimă să citesc Nietzsche. Așa că m-am gândit să scriu o listă de lecturi pentru vară pe care vi le recomand și vouă.


Cred că era evident că voi începe cu una din cărțile mele preferate. Ana Mănescu, pe lângă o prietenă de suflet, este o scriitoare extrem de talentată, iar romanul ei alter. ego. mi-a plăcut din prima clipă. L-am citit undeva prin iulie-august anul trecut și se potrivea perfect cu toată atmosfera de vară. În carte, este vorba despre tineret, despre tot ce înseamnă viață, distracție, iubire, cu suișuri și coborâșuri. Plănuiesc ca vara asta să o recitesc.

Cartea poate fi comandată de aici la reducere.

O altă carte care mi-a rămas în suflet este Exerciții de echilibru. Chiar dacă este o carte de proză scurtă și are structura unui jurnal, este foarte interesant să citești despre peripețiile, concepțiile și ideile despre viață ale lui Tudor Chirilă. Până la urmă, dacă nu ascultăm Vama Veche pe timp de vară, atunci când? :)

Cartea poate fi comandată de aici la reducere.


Știu că nu foarte mulți apreciază această carte, dar mie chiar mi-a plăcut foarte mult. Îmi aduc aminte că tot într-o zi de vară am citit-o. De vorbă cu Emma este o carte cu o mică poveste în spate, cu confesiuni, cu idei despre iubire și viață. Vitali Cipileaga, din punctul meu de vedere, este un autor foarte bun. Cred că e cel mai mișto să citești această carte pe plajă, când e aproape răsăritul.

Cartea poate fi comandată de aici.

Un alt roman perfect pentru vară este Mincinoșii de E. Lockhart. Este un roman foarte bun, acțiunea pe trecându-se exact în acest anotimp. Este vorba despre niște, inițial, copii, iar, pe parcurs, vedem cum vară de vară se întâlnesc și se maturizează, dar ei au aceleași wild souls și fac doar ceea ce vor și ceea ce simt. 

Cartea poate fi comandată de aici la reducere.

Nu cred că mai e vreo surpriză pentru cineva că Flavius Simion este unul din scriitorii mei preferați. Pentru că de relativ puțin timp m-am îndrăgostit de poezie, nu se putea ca printre recomandările din această vară să nu se regăsească și un volum de poezii. Cred că volumul Departe de mine. Departe de tine este perfect pentru această perioadă.

Cartea poate fi comandată de aici.

O altă carte pe care v-o recomand este Sânge satanic. Nu degeaba Cristina Nemerovschi a fost numită rebela literaturii române contemporane - trilogia Sânge satanic este cu siguranță perfectă pentru cei care vor avea o vară nebună în care distracția este întotdeauna pe primul plan. Rebeluinea și dorința de independență din fiecare ies la iveală vara, deci, dacă îți dorești o carte în care să te regăsești, aceasta este cea mai bună alegere.

Cartea poate fi comandată de aici la reducere.

Pentru că nu se putea să nu fie și un roman fantasy, vă recomand să citiți în această perioadă și Obsidian de Jennifer L. Armentrout. În curând va fi și pe blog o recenzie a acestei cărți, dar, până atunci, tot ce trebuie să știți este că e foarte amuzantă, are un fir epic mișto și merge foarte bine cu în perioada asta.

Cartea poate fi comandată de aici la reducere.

Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)