Recenzie - „Efectul pervers” de Petronela Rotar

Titlu: Efectul pervers
Autor: Petronela Rotar
Editură: Herg Benet
Categorie: Poezie
Cartea este disponibilă la reducere aici!
Doar astăzi pe site-ul libris.ro sunt reduceri de până la 90%, cadou garantat și alte cadouri la alegere!
De asemenea, la orice comandă de peste 100 de lei plasată în perioada 15 mai - 15 iunie ți se dublează punctele de fidelitate!
Și... astăzi compania Libris a împlinit 8 anișori.
La mulți ani, libris.ro! Vă mulțumim! :)



De acest volum de poezii am auzit de la Ana Mănescu. Ea mi-a spus că s-ar putea ca poeziile să îmi placă destul de mult și, venind din partea ei, chiar mi-am format niște așteptări uriașe. Plus că, înainte să solicit cartea, m-am uitat pe Goodreads și are un raiting enrom - 4.4. Mă și gândeam - „clar, cea mai bună carte de poezii”... dar nu a fost chiar așa.


Totuși, i-am dat calificativul 4/5, deci nu e rău, însă simt că autoarea nu a atins esența așa cum îmi doream. Într-adevăr, au fost și poezii care m-au impresionat, dar nu atât de multe pe cât voiam. Știu că nu toate cărțile sunt pentru mine, pentru sufletul meu, și e posibil ca Efectul pervers să fie una din ele. În bibliotecă, mai am și O să mă știi de undeva și cu siguranță îi voi da o șansă cât de curând. Ah, apropo, Editura Herg Benet va scoate și a doua ediție a cărții O să mă știi de undeva. 


efect pervers:
consecință neintenționată, neanticipată;
care apare în detrimentul efectului așteptat sau propus

Unele poezii erau atât de puternice, încât le puteam simți ecoul în mintea mea. Da, atât de bine scrie Petronela Rotar. O carte este cu adevărat bună atunci când amintirea ei îți rămâne întipărită în minte multă vreme. Ei bine, acest efect (pervers?) l-a avut volumul de poezii asupra mea. Cred că poezia în sine lasă o altă amprentă decât romanele în general.

(asta nu e poezie, veți spune
așa e, aveți perfectă dreptate
e țipăt)

Voi repeta fraza asta până mor: nu oricine poate scrie poezie. De aceea, mi se pare extraordinar că poeziile nu pot fi forțate - ori ies la lumină, ori nu ai fost făcut să scrii poezie. În schimb, romanele pot fi trase de păr de la dumnezeu și înapoi. Poeziile sunt divine. Tot așa sunt și cuvintele Petronelei Rotar.

pentru că nimeni nu vrea să aibă de-a face
cu ființe pe care le percepe aproape perfecte

Le recomand acest volum de poezii tuturor celor care vor să simtă cum cuvintele le curg prin vene. Recunosc, chiar dacă nu am fost eu pe aceeași lungime de undă, sigur unii dintre voi vor fi.


Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)