Interviu cu Andreea Russo despre cariera ei de autoare și... o mare pasiune a ei

Andreea Russo, 22 de ani, în trecut facultatea de contabilitatea.
 Am scris trilogia „Amintiri din viitor” și „Fata cu vise alb-negru”.
 Am început să scriu pe la șase ani, când învățam la grădiniță cum să-mi scriu numele.


Bună, Andreea! Îți mulțumesc că ai acceptat să îmi răspunzi la câteva întrebări pentru cititorii blogului. Le poți adresa câteva cuvinte?

Salutare tuturor!
Știți, consider că cel mai bine îl cunoști pe om odată ce afli ce îi place acestuia, ce îl face fericit.
Mie îmi plac mult ciorile negre, cactușii, bibliotecile mari și vechi, ador ciocolata și baloanele.
Sunt fericită când îmi îmbrățișez familia, motanul :D, când plouă afară și nu pot trăi fără mămăliguța lui bunica. Cam așa, sunt un copil. 
Vouă ce vă place? 

Mulțumesc! Hai să începem!


1. Cât de mult te-ai schimbat ca persoană și cât ai evoluat ca scriitoare de la apariției primului volum al trilogiei Amintiri din viitor până la Fata cu vise alb-negru?

Schimbarea a început odată cu lansarea primului volumul al trilogie Amintiri din viitor, din motiv că mi-am asumat responsabilitatea să mai public două volume, aveam deja contract semnat cu Editura Bestseller, și cumva am devenit mai ambițioasă, dacă până la debut scrisul pentru mine era doar un hobby, un vis, după s-a transformat într-un job drag mie. 
De asemenea am evoluat ca autoare, recent mi-am recitit primele volume și am sesizat cât de mult m-am schimbat, modul meu de a-mi expune gândurile este diferit, abordarea unui text, mai mult ca atât, la moment, înainte de a publica o carte o recitesc de zeci de ori, fac diverse modificări, astfel rezultatul este mai calitativ, să zic.


2. Știu că tu citești destul de mult. Crezi că acest lucru te-a influențat sau te-a ajutat în procesul de creație?

Evident. Lectura este primul pas spre publicarea unei cărți, citind mai multe cărți fac diferența între idei, stiluri, abordări, tematică, astfel înțeleg mai bine ce anume doresc să scriu și în ce mod.


3. Să zicem că te-ai putea întoarce în timp. Ai schimba ceva la cărțile tale sau vreo decizie pe care a trebuit să o iei de-a lungul timpului în domeniul scrisului?

Da, aș schimba câte ceva în primele volume, dar în cazul meu totul este reparabil având posibilitatea să lansez alte ediții.


4. Care sunt cărțile care te-au ajutat în formarea ta ca om?

Fiecare carte mă ajută într-un anumit mod să mă formez ca om, totuși prefer să menționez cartea ce a reușit să-mi schimbe viziunea asupra vieții, anume „Jurnalul unui om dezamăgit” de W.N.P.Barbellion.



5. Am văzut că ai terminat ultimul volum al trilogiei Amintiri din viitor. Când va putea fi achiziționat de către cititori?

Cartea va apărea în librării în luna mai. Lectură plăcută!


6. Foarte mulți cititori de-ai tăi din România ar vrea să te întâlnească. Ai de gând să vii la Bookfest?

Nu știu dacă vin la Bookfest, la moment chiar nu pot promite nimic.


7.. Ce planuri ai pe viitor în materie de scris?

După lansarea volumului trei al trilogiei Amintiri din viitor urmează să lansez un roman istoric. Plus la toate am deja careva idei și de alte cărți.


8. Având în vedere că ai terminat trilogia, ce idei de alte cărți mai ai?

Sunt multe idei, voi selecta cele mai bune din ele și le voi așterne pe hârtie.


9. Recomandă-ne și nouă o carte!

Intrați într-o bibliotecă sau librărie, apropiați-vă de un raft și alegeți o carte la întâmplare, iată acea carte este recomandată de către mine. 


10. Ce sfaturi le-ai transmite celor pasionați de scris?

Continuați să scrieți, operele mari niciodată nu-s plănuite. Scrieți așa cum doriți, cum simțiți.


Mulțumesc mult, Andreea! Ceva cuvinte de final?

Închei cu un citat japonez, favoritul meu, consider că acest citat este secretul fericirii și împlinirii sufletești: Marea e mare pentru că nu desconsideră râulețele mici.

Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)