Recenzie - „Octopussy” de Cristina Boncea

Titlu: Octopussy
Autor: Cristina Boncea
Cartea este disponibilă la reducere pe site-ul editurii sau pe Libris!
Îi mulțumesc Cristinei pentru exemplar! Hugs!

Cartea este pe cât de interesantă, pe atât de șocantă. Are nebunie, unicitate, rebeliune, sex, LGBTQ și oarecum un strigăt surd de ajutor. E o carte despre adolescenți open-minded, pentru adolescenți open-minded. Este foarte catchy, cu un plot bine definit și personaje geniale. Suspans, originalitate, curiozitate, emoții pure.

Hyena, o adolescentă de aproape 14 ani, se întoarce acasă după o lungă perioadă de absență din mijlocul familiei. Este primită deopotrivă cu entuziasm și scepticism de către Becks, sora sa geamănă, care încearcă să reconecteze relația lor și să recupereze toți acei ani pierduți. Dar secretele mamei, ale tatălui vitreg și ale ambelor fete sunt amenințate să iasă la iveală odată cu sosirea straniului unchi din America.

Citind această carte, ești obligat să lași deoparte toate clișeele pe care le-ai auzit despre tinerii de azi. Sex, droguri, alcool, nopți în cluburi, haine de fițe? Pentru Becks si Hyena sunt doar punctul de pornire al propriilor reflecții și raportări față de viață – o foarte ciudată raportare, de altfel…

Un roman ca o călătorie fascinantă și amețitoare, cu umor sumbru și, în același timp, o atentă celebrare a individualității extreme.

Ea trebuie să fie sănătoasă, să trăiască cât mai mult, pentru a face lucruri nesănătoase. Nesănătoase mintal.

Vreau să încep cu familia Sugar, cea din care gemenele fac parte. Câteodată, stau și mă gândesc dacă să trăiești cu familia Sugar ar fi o binecuvântare sau un blestem. De obicei, părinții sunt cei care le pun bețe în roate copiilor când vine vorba de ceva distractiv. În cazul protagonistelor, e ca și cum Candie și Gary, părinții lor, le împing pe fete la distracție, nu le impun limite, cunosc doar libertatea absolută. Tot ce știu ele să facă e să își trăiască viața - și fac asta cu adevărat. Cred că orice adolescent ar vrea să fie în pielea lor. Până și eu spuneam asta, dar până când am aflat de ce... suferă familia, în mod inconștient. Candie și Gary par a fi părinții ideali, dar împărțind aceleași gânduri cu fiicele lor. Toți au aceeași minte bolnav de incitantă.

Nimeni din familia Sugar nu trăiește în prezent. Toți își aleg un moment al timpului pe care-l trăiesc la infinit. Poate că Becks începe ușor-ușor să iasă din acest tipar și să existe fix când nu ar trebui și nu ar fi cuviincios, ortodox sau măcar catolic. CHIAR ACUM.

Deși are același temei, gândirea fiecărui personaj se remarcă prin ceva aparte. Acest ceva te face să te îndrăgostești de personaje definitiv și irevocabil. Nu am de gând să spun toate detaliile, că citiți voi cartea și doar unde ar mai fi farmecul? Cred că orice persoană are acea parte mai întunecată, bine ascunsă și care ar vrea mult mai mult decât i se oferă, dar sunt puțini care recunosc - și mai puțini care fac ceva în privința asta. Ei bine, Becks și Hyena te învață cum să trăiești fără să ai regrete. Mai mult decât atât, este imposibil să nu îți regăsești cele mai ascunse dorințe în comportamentul personajelor. Prima fază în descoperirea acestora e momentul în care te gândești că ai vrea să ai și tu viața lor. Cartea te dezbracă de secrete.

Nu vrea să mai dea ochii cu lumea asta crudă, care o distruge. E vina lumii, mereu. Noi suntem nevinovați și puri. Află, însă, că nimeni nu e nevinovat. Toți ucidem lucruri, din prima clipă a vieții.

Ar trebui acum să le recomand tuturor să citească această carte că doar ăsta e rolul meu, dar acum lucrurile stau altfel. Dacă știi că spui piei, satană când auzi cuvinte obscene, că ești atât de închis încât nu accepți comunitatea LGBTQ, că te șochează până la moarte zoofilia și/sau sexul sub orice formă, nu citi cartea pentru că vei deveni încă un frustrat care îi face reclamă proastă unei cărți foarte bune, plecând de la ideile tale preconcepute. În schimb, dacă vrei ceva nou în viața ta, vrei o carte care să te facă să știi ce înseamnă să trăiești, care îți arată că acceptarea unor lucruri firești te poate schimba în bine mai multe decât crezi, citește-o și nu vei regreta nicio secundă.

Orice idee de trend sau vedetism dispare din mințile oamenilor atunci când le văd pe cele două și nu mai rămâne decât instinctul animalic de a fute.

Se citește foarte ușor, fiind o carte contemporană, are un limbaj actual și personajele au un comportament adaptat vremurilor în care trăim. Recunosc că și mie la început mi se părea că niște fete de 13-14 ani fac lucruri prea... extreme pentru vârsta lor, pe care alții le încearcă pe la 17 ani, dar toate astea se vor lega într-un final și se clarifică toată situația. Încă din titlu se poate remarca tenta sexuală, dar și lumea unică în care vor intra în momentul în care vor începe lectura.

Ce păcat însă că e doar o idee care te ajută să mergi mai departe fără să-ți pierzi mințile.

Așadar, dacă te consider suficient de matur și deschis la cap încât să accepți lucrurile pe care ți le vor arăta personajele (dictate cu măiestrie de Cristina), fă-ți curaj și comandă cartea cu încredere. Autoarea a reușit să adune atât cele mai sumbre, cât și cele mai vii părți ale vieții în doar vreo 200 de pagini. Dar vor mai urma, bineînțeles, în Becks merge la școală și Antidotul, cele două cărți care completează trilogia Octopussy și pe care abia aștept să le citesc.