Cum m-am apucat de citit?

Cred că fiecare persoană are un răspuns unic la întrebarea cum te-ai apucat de citit? Ei bine, povestea mea nu este chiar atât de fericită, cel puțin la început, dar acum e unul din motivele pentru care am ajuns să îmi trăiesc visurile cu ochii deschiși. Cred că raiul pe pământ e atunci când te pui la treabă plin de fericire, nu din obligație.


Îmi aduc aminte că seria Jurnalele vampirilor de L. J. Smith a intrarea mea în paradis. De atunci, nu e noapte în care mama să nu mă certe că, în loc să dorm ca orice adolescent normal, eu... citesc.


Partea tristă a poveștii mele este că prin gimnaziu nu aveam foarte mulți prieteni. În timp ce toți își făceau poze și bârfeau prin pauze, eu stăteam ascunsă în colțișorul meu și citeam pagină după pagină. Astfel, am ajuns să mă izolez de restul grupului, să fiu ignorată și batjocorită că îmi trăiesc viața în spatele unor cărți (bineînțeles că ei spuneau asta în spatele telefoanelor, dar nu observa nimeni altcineva). Pe scurt, cărțile erau singurii mei prieteni.


Chiar zilele acestea împlinesc un an de când administrez blogul. De ce nu regret că am fost izolată? Pentru că, dacă nu făceam ceea ce am făcut, nu îmi trăiam visul – blogul nu exista, nu făceam cunoștință cu cei mai buni prieteni ai mei și nici cu persoanele care m-au influențat cel mai mult în dezvoltarea mea culturală... și nu numai.


Îi mulțumesc mamei mele care m-a susținut în tot ceea ce am făcut și a cheltuit milioane pe cărțile din bibliotecă. Le mulțumesc și celor pe care i-am cunoscut prin munca depusă și care acum înseamnă pentru mine mai mult decât mi-aș fi putut imagina.


În câteva cuvinte, cititul a fost poarta care mi-a adus lucrurile pentru care mă trezesc zâmbind în fiecare dimineață.


Scopul acestui articol este să le deschid câtor mai multe persoane cât de mult ne poate influența o simplă acțiune întreaga viață.

De asemenea, cei de la Libris organizează un concurs pentru bloggeri și am hotărât să particip și eu. Mai multe despre concurs, aici.

Nu uitați că site-ul are cărți noi și o grămadă de cărți de beletristică la prețuri accesibile.


Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)